Veelgestelde vragen

  • Hoe bestel ik een nieuwe sleutel?

    Maak een melding aan in het Huurdersportaal met vermelding van:

    - Het merk van de sleutel
    - Sleutelnummer
    - Aantal te bestellen stuks
    - Voeg in de bijlage het formulier ‘Sleutelverklaring huurwoningen

    Kosten zijn voor u als huurder, deze worden vooraf bij u in rekening gebracht. Rekent u op een levertijd van 1 tot 3 weken.

  • Kan de deurdranger anders afgesteld worden van de algemene toegangsdeur?
    In verband met (brand-)veiligheid dienen de binnendeuren in alle verkeersruimten (deuren naar bergingsgangen, gangen naar woningen etc.) volledig in het slot te vallen. Deze deuren zijn brandwerend. Dit houdt dus in dat de deuren bij gebruik achter u gesloten dienen te worden.  Wanneer wij deurdrangers te licht af laten stellen, zal de deur niet automatisch in het slot vallen. Dit is uiteraard niet wenselijk en i.v.m. de (brand-) veiligheid ook niet toegestaan.
  • Is koken op inductie een mogelijkheid?
    Het is hierbij van belang dat de juiste Perilex-aansluiting aanwezig/toegankelijk is en een twee-fasen aansluiting in de meterkast aanwezig is. Indien dit het geval is kan Brookland een offerte opvragen voor het leveren en plaatsen van een inductiekookplaat. Deze kosten worden – na akkoord- aan u doorbelast.
  • Moet ik een contract voor levering van gas, water en elektra zelf regelen?
    Ja, u bent zelf verantwoordelijk voor het afsluiten van contracten voor gas, water en elektra bij leveranciers naar keuze.
  • Is het toegestaan om beugels bij het toilet en/of de douche te plaatsen?
    Het is niet toegestaan om te boren in de voegen en/of tegels. Om die reden is het dan ook niet mogelijk om beugels bij het toilet, douche en/of bad te plaatsen. U kunt wel alternatieve aandragen met schadevrije montagemethodes. Denk hierbij aan afneembare plakstrips of zuignappen.
  • Is het mogelijk om een sleutelkluis te monteren voor de zorg?
    Het is niet toegestaan om te boren in de gevel. Om die reden is het dan ook niet mogelijk om een sleutelkluis te plaatsen.
  • Ik heb interesse in een parkeerabonnement, bij wie kan ik hiervoor terecht?
    Via Brookland kunt u een gebruikersovereenkomst voor de parkeergarage afsluiten. Deze aanvraag kunt u richten aan info@brookland.nl. (Dit geldt niet voor alle complexen. Bij sommige complexen is het verplicht een parkeerabonnement af te nemen en is in de huurovereenkomst van de woning opgenomen.)
  • Mijn kenteken/auto is gewijzigd, hoe kan ik dit doorgeven?

    Via de Servicedesk van Brookland. Geef hierbij door:

    - Uw oude kenteken
    - Nieuwe kenteken
    - Datum van wijziging
    - Naam op de (parkeer)overeenkomst
    - Merk en type auto

Komt u er niet uit, of staat uw vraag er niet tussen?

Stuur een e-mail naar melding@brookland.nl of bel 0252 240 746

Spoed of melding buiten kantoortijd?

Wij verzoeken u om dringende en spoedeisende storingen te allen tijde telefonisch bij Brookland te melden via 0252-240 746. Buiten kantoortijden wordt u doorgeschakeld naar onze centrale meldkamer.  Wij zijn telefonisch 24/7 bereikbaar. 

Kantoortijden

Maandag
-
Dinsdag
-
Woensdag
-
Donderdag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
Zondag
www.brookland.nl gebruikt cookies om de website te verbeteren en te analyseren, voor social media en om ervoor te zorgen dat je relevante advertenties te zien krijgt. Als je meer wilt weten over deze cookies, klik dan hier voor ons cookie beleid. Bij akkoord geef je www.brookland.nl toestemming voor het gebruik van cookies op onze website.
 Cookies NIET accepteren