Veelgestelde vragen

  • Mag ik aanpassingen aan mijn woning doen?
    Kleine aanpassingen, zoals het schilderen van een muur, mag zolang u de woning bij vertrek in originele staat terugbrengt. Voor andere wijzigingen heeft u toestemming van ons nodig. Neem contact op als u twijfelt.
  • Ik heb een klacht, hoe kan ik deze het beste indienen?
    Als er klachten binnenkomen, kunnen deze diverse zaken betreffen. Zorg te allen tijde dat er een foto is bijgevoegd en de beschrijving zo duidelijk, compleet en volledig mogelijk is.
  • Hoe betaal ik mijn huur?
    De huur wordt via automatische incasso vóór of op de eerste van elke maand van uw rekening afgeschreven. Betaal nooit de huur te laat of handmatig in de lopende maand. Wanneer er een (huur)prijsaanpassing plaatsvindt, dan passen wij het te incasseren bedrag automatisch aan. Voor vragen over facturen, betalingen en dergelijke zaken kunt u contact opnemen via 0252 240 745.
  • Wat zijn servicekosten?
    Servicekosten zijn de kosten voor diensten zoals onder andere schoonmaak, glasbewassing en liftonderhoud van gemeenschappelijke ruimtes. Deze betaalt u maandelijks als voorschot. Na ieder jaar wordt er een definitieve afrekening servicekosten gemaakt. Deze ontvangt u binnen een halfjaar na het einde van het kalenderjaar.
  • Hoe kan ik mijn huur opzeggen?
    U kunt uw huur opzeggen na de minimale huurperiode met een opzegtermijn van één kalendermaand. Dit doet u als volgt:

    - Stuur de opzegging schriftelijk per aangetekende post, (stempel is t.b.v. datum opzegging)
    - Voorzien van alle gevraagde NAW-gegevens, (NAW, telefoon- en rekeningnummer)
    - Ondertekend door alle huurders op de overeenkomst,
    - Gericht aan Postbus 173, 2170 AD, Sassenheim.
  • Hoe lever ik mijn woning op bij het einde van de huur?
    De woning dient conform het gestelde in de huurovereenkomst en bevestiging van de huuropzegging te worden opgeleverd. Lever de woning schoon, leeg, in originele staat en voorzien van alle sleutels op de afgesproken datum op. Verwijder zelf aangebrachte spullen en herstel eventuele schade. Wanden en plafonds moeten wit (RAL9010) zijn, tenzij anders afgesproken.
  • Wanneer krijg ik mijn borg terug?
    Na de eindinspectie ontvangt u binnen 2 weken uw borg terug, mits de woning in goede staat is, zonder schade/gebreke en de volledige huur betaald is. Eventuele kosten voor herstel worden waar mogelijk verrekend met de borg.
  • Wat kan ik doen bij overlast van buren?
    Probeer eerst zelf het gesprek aan te gaan met uw buren. Verwijs hen naar het huishoudelijk reglement en “goed buurmanschap”. Helpt dit niet, meld het dan bij de wijkagent, politie en Brookland. De melding aan Brookland kunt u via het Huurdersportaal indienen. Wij kunnen u dan verder adviseren, indien nodig bemiddelen en/of maatregelen nemen.
  • Hoelang is de minimale huurperiode?
    De minimale huurperiode is 12 maanden. Indien de huurovereenkomst niet op de 1e van de maand is ingegaan, dan is de minimale huurperiode 12 maanden + … dagen.
  • Wat is het opzegtermijn van een woning of parkeerplaats?
    De opzegtermijn van een woning is 1 maand. De opzegtermijn van een parkeerplaats is over het algemeen 2 maanden, tenzij anders in de gebruikersovereenkomst is vastgelegd.
  • Mag ik een scootermobiel stallen?
    Het is uitsluitend toegestaan de scootmobiel in het gehuurde (de woning) te stallen.  Ook in uw berging kunt de scootmobiel stallen, behoudens deze niet wordt opgeladen in verband met de brandveiligheid. Het is niet toegestaan de scootmobiel in de algemene ruimten, op de galerij, in het trappenhuis en/of andere ruimten behorende bij het complex te stallen.
  • Wat te doen bij scheiden of uit elkaar gaan?
    Hierover dient u Brookland per brief te informeren. De brief dient door beide huurder ondertekend te zijn. Na ontvangst zal Brookland een en ander verwerken en aan u bevestigen.
  • Huurder is overleden, wat moet ik nu regelen?
    Een kopie van de overlijdensakte van de overleden huurder dient bij Brookland aangeleverd te worden. Na ontvangst zal Brookland een en ander verwerken en aan u bevestigen.

Komt u er niet uit, of staat uw vraag er niet tussen?

Stuur een e-mail naar melding@brookland.nl of bel 0252 240 746

Spoed of melding buiten kantoortijd?

Wij verzoeken u om dringende en spoedeisende storingen te allen tijde telefonisch bij Brookland te melden via 0252-240 746. Buiten kantoortijden wordt u doorgeschakeld naar onze centrale meldkamer.  Wij zijn telefonisch 24/7 bereikbaar. 

Kantoortijden

Maandag
-
Dinsdag
-
Woensdag
-
Donderdag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
Zondag
www.brookland.nl gebruikt cookies om de website te verbeteren en te analyseren, voor social media en om ervoor te zorgen dat je relevante advertenties te zien krijgt. Als je meer wilt weten over deze cookies, klik dan hier voor ons cookie beleid. Bij akkoord geef je www.brookland.nl toestemming voor het gebruik van cookies op onze website.
 Cookies NIET accepteren