Veelgestelde vragen

  • Welk onderhoud moet ik zelf uitvoeren?
    Als huurder bent u verantwoordelijk voor klein onderhoud, zoals het schoonhouden van de woning, vervangen van verlichting en het ontstoppen van afvoeren. In het overzicht 'Kleine herstellingen' staat precies omschreven waar u als huurder zelf verantwoordelijk bent. Schade aan eigendommen van Brookland door vandalisme of verkeerd gebruik is altijd voor uw rekening. Meldt deze schade direct bij ons; wij herstellen het en zullen de kosten bij u in rekening brengen.
  • Ik kan geen toegang verlenen tot mijn woning, wat nu?
    Om storingen te voorkomen wordt periodiek/preventief onderhoud uitgevoerd aan de diverse installaties in uw woning. Daarnaast kan het voorkomen dat er sprake is van een storing of ander onderhoud waarvoor toegang benodigd is. Conform de huurovereenkomst dient u (de leveranciers van) de verhuurder de gelegenheid te geven om deze werkzaamheden uit te voeren door toegang te verschaffen tot het gehuurde. Hier dient u dus medewerking aan te verlenen. Indien het u zelf niet lukt om toegang te verschaffen kunt u mogelijk iemand anders toegang tot uw woning laten verschaffen.
  • Er zijn scheuren geconstateerd in de wand. Wat nu?
    Krimpscheuren kunnen ontstaan doordat de woning nog 'werkt'. Een krimpscheur is een dunne scheur die door het krimpen van het materiaal ontstaat. Deze scheuren kunnen in nieuwbouwwoningen in de eerste jaren ontstaan. Het plamuren, schuren en opvullen van gaatjes, butsen en geringe (krimp)scheuren behoort tot 'Kleine herstellingen' en dient door de huurder uitgevoerd te worden.
  • Er is schimmel aanwezig in de woning, hoe nu verder?
    U dient altijd goed te ventileren, ter voorkoming van schimmel. Indien er toch sprake is van schimmel kunt u dit met antischimmel voorzichtig verwijderen. Blijft er schimmel ontstaan, ondanks voldoende ventileren, kunt u contact opnemen met Brookland.

Komt u er niet uit, of staat uw vraag er niet tussen?

Stuur een e-mail naar melding@brookland.nl of bel 0252 240 746

Spoed of melding buiten kantoortijd?

Wij verzoeken u om dringende en spoedeisende storingen te allen tijde telefonisch bij Brookland te melden via 0252-240 746. Buiten kantoortijden wordt u doorgeschakeld naar onze centrale meldkamer.  Wij zijn telefonisch 24/7 bereikbaar. 

Kantoortijden

Maandag
-
Dinsdag
-
Woensdag
-
Donderdag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
Zondag
www.brookland.nl gebruikt cookies om de website te verbeteren en te analyseren, voor social media en om ervoor te zorgen dat je relevante advertenties te zien krijgt. Als je meer wilt weten over deze cookies, klik dan hier voor ons cookie beleid. Bij akkoord geef je www.brookland.nl toestemming voor het gebruik van cookies op onze website.
 Cookies NIET accepteren